Nasze zasady żywienia

Szanowni Państwo!

Żywienie dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym to duża odpowiedzialność, a dla naszej Firmy również misja.

Odpowiedni dobór menu, smaki i składniki jakie dostarczamy dzieciom w tym wieku, będą miały wpływ na ich całe, późniejsze życie. W ich świadomości wyrabia się zarówno paleta smaków, jak i nawyki żywieniowe. Odpowiednie ukierunkowanie żywienia dzieci może w przyszłości uchronić je przed otyłością i chorobami cywilizacyjnymi.

Dlatego przy tworzeniu jadłospisów oraz produkcji potraw dla dzieci przyjęliśmy podstawowe zasady, mające na celu dostarczanie zdrowej żywności dla dzieci. Pragnę podzielić się z Państwem dobrymi zasadami żywienia.

  • minimalizujemy ilość cukru. Staramy się przyzwyczajać dzieci do potraw mniej słodkich, a tam gdzie się da, zastępujemy cukier naturalnymi składnikami i owocami.
  • minimalizujemy ilość oleju w potrawach. Nadmiar tłuszczu to zmora dzisiejszych czasów. Dlatego unikamy smażenia potraw, jeśli nie jest to konieczne. Dzięki używanym przez nas piecom konwekcyjnym, potrawy zachowują więcej właściwości odżywczych i nie wymagają pieczenia z tłuszczem
  • promujemy alternatywne i nowoczesne źródła białka – strączki, pestki
  • ograniczamy ilość mięsa czerwonego
  • w przypadku zakupu wędlin kierujemy się przede wszystkim ich jakością i brakiem substancji chemicznych. Wprowadzamy również wędliny robione przez nas.
  • wprowadzamy do potraw tzw. Superfoods, czyli surowce o wysokich właściwościach odżywczych
  • nie używamy glutaminianu sodu, tak powszechnego w przyprawach. Używamy przypraw naturalnych i mieszanek ziołowych.
  • wprowadzamy do jadłospisu potrawy wegetariańskie, stanowiące proekologiczną alternatywę dla potraw mięsnych
  • proponujemy zróżnicowane menu, dzięki któremu najmłodsi Klienci poznają nowe smaki, co jest niezwykle ważne dla ich dalszego rozwoju. Nie zapominamy jednak o klasycznych domowych potrawach.

Chrońmy dzieci przed otyłością. Dobrych nawyków żywieniowych należy uczyć się od najmłodszych lat…

Zasady obowiązujące przy tworzeniu jadłospisów:

– raz w tygodniu na śniadanie kanapki z szynką i serem

– raz w tygodniu  na śniadanie twarożek z ziołami

– raz w tygodniu na śniadanie danie jajeczne

– raz w tygodniu  na śniadanie potrawa słodka (owsianka, jaglanka)

– do każdego śniadania warzywo do chrupania

– na śniadanie chleb ciemny / pełnoziarnisty

– raz w tygodniu obiad wegetariański

– raz w tygodniu danie rybne (filet)

– minimum raz w tygodniu kasze na obiad

– minimum raz w tygodniu ulubione zupy kremy

– wszystkie dania tworzymy od „zera” bez półproduktów

Z najsmaczniejszymi pozdrowieniami
Jerzy Lesicki,
Prezes Zarządu Jak Jeść Sp. z o.o.

Najnowsze wpisy

Kategorie